Verhaal van Josja - Zoo werkt 't, beleef je nieuwe functie

Het verhaal van Josja de Vries

Forbo

Het gezicht van je bedrijf

Als HR Adviseur voor Forbo-Novilon B.V. is Josja de Vries betrokken bij het vinden van geschikt personeel binnen onder andere de Productie. Forbo-Novilon in Coevorden is onderdeel van de divisie Flooring Systems van de internationaal opererende Forbo Group, met de holding in Zwitserland. Forbo-Novilon is ontstaan toen er een nieuw product werd ontwikkeld als alternatief voor linoleum. Dat werd vinyl. In Coevorden stond een kachelfabriek leeg en in die plaats was — 45 jaar geleden — een hoge werkeloosheid. Nu is Forbo-Novilon een van de grotere werkgevers in Coevorden met zo’n 300 vaste medewerkers en ongeveer 60 á 70 uitzendkrachten. In Coevorden wordt consumenten en project vinyl gemaakt.

Potentie in de regio

“Mijn connectie met het Zoo Werkt ’t Festival ontstond vanwege mijn brede interesse en netwerk in de regio. Ik was al op de hoogte dat het evenement georganiseerd zou gaan worden,” zegt Josja. Ze zag het als een waardevol initiatief, niet alleen voor de deelnemende bedrijven maar ook zeker voor de regio Emmen. “Dit event zou een goede gelegenheid zijn om Forbo te vertegenwoordigen, ” zegt Josja.

Het festival bood hun de kans om hun naamsbekendheid te vergroten en direct contact te leggen met potentiële kandidaten, waaronder studenten en werkzoekenden.

Aandacht

Forbo heeft met succes aandacht kunnen trekken voor technische en productie gerelateerde werkplekken en stagemogelijkheden. En tegelijk veel verteld over wat we allemaal doen. Hoewel ze niet direct veel nieuwe medewerkers zochten, hebben ze toch waardevolle gesprekken gevoerd en contacten gelegd die in de toekomst vruchtbaar zouden kunnen zijn.

Wat levert het op

Aan andere instellingen, bedrijven en organisaties zou Josja willen meegeven dat deelname aan dergelijke evenementen de moeite waard is. Het levert niet alleen naamsbekendheid op, maar kan ook leiden tot waardevolle contacten en potentiële nieuwe medewerkers.

“De kosten van deelname zijn over het algemeen goed te rechtvaardigen gezien het aantal bezoekers en de mogelijkheden tot directe interactie. Zelfs als je op dat moment niet actief op zoek bent naar nieuwe medewerkers, kan het toch vruchtbaar zijn om aanwezig te zijn en je organisatie te presenteren als aantrekkelijke werkgever.”

Heb je interesse om op een volgende editie van het Zoo Werkt ‘t Festival te staan?

Meld je dan aan bij Ilona en Dennis via de mail!

Of vul het contactformulier in en wij nemen contact met je op.





    Verstuur